2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. getmans1
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. bojil
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
На 21 декември получих (най-сетне) отговор на въпросите, които бях задал на Европейската комисия относно концесията за магистрала Тракия. Удовлетворен съм от отговора на Комисията, защото той потвърдава че, подписаният и променен договор съдържа, клаузи за държавни помощи, които не са били нотифицирани в Европейската комисия, както изисква Договорът за Европейския съюз (ДЕС). Жалбата внесена от сдружение „Прозрачност без граници” и кмета на София целеше да предизвика проверка на условията на договора, за да се избегнат потенциалните финансови рискове от неразумни договрни условия за българския данъкоплатец.
Сега правителството трявба да се съобрази с препроъките на ЕК за привеждане на концесионния договор в съответствие с изискванията на европейското законодателство, както и да направи публично достояние клаузите на анекса, който предстои да бъде подписан с концесионера.
Първо публикувам отговора, а по-долу можете да видите и въпросите. А тук можете да видите оригиналния доклад на асоциация "Прозрачност без граници".
"E-5090/07BG Отговор на г-н Баро от името на Комисията (21.12.2007)
Въпреки че концесионният договор за автомагистрала „Тракия“ бе подписан през 2005 г., преди присъединяването на България към ЕС, той не изпълнява условията, предвидени в глава 2 „Политика на конкуренцията“ от приложение V към Договора за присъединяване на България и Румъния към Европейския съюз, за да бъде класифициран като съществуваща помощ.
Концесионният договор от 2005 г. съдържаше няколко условия, които трябваше да бъдат изпълнени, преди договорът да може да влезе в сила. Последното от тези условия бе изпълнено съвсем наскоро и правителственото решение за потвърждаване на този факт все още не е прието. Следователно евентуалните елементи на държавна помощ, съдържащи се в договора, отговарят на определението за нова помощ. Това означава, че целият концесионен договор, включително измененията от 2007 г., ще бъде разгледан от Комисията.
Тъй като Комисията бе информирана за договора от 2005 г. и последните му изменения посредством жалба, договорът за концесия беше регистриран като помощ, за която не е отправено уведомление (разследване за държавна помощ № NN 66/2007).
В момента Комисията извършва предварително проучване на концесионния договор."
Ето и въпросите:
"ВЪПРОС С ИСКАНЕ ЗА ПИСМЕН ОТГОВОР E-5090/07 внесен от Nickolay Mladenov (PPE-DE)
към Комисията
Относно: Държавна помощ, за която не е подадено уведомление, относно магистрала "Тракия" в България
1. Осведомена ли е Комисията, че през м. април 2007 г. беше предоговорена държавна помощ, за която не е подадено уведомление, относно магистрала "Тракия"? Ако е така, дали Комисията ще преразгледа концесионния договор, като има предвид, че през м. април 2007 г., т.е. след приемането на България в ЕС, беше подписан анекс, който изменя първоначалния договор?
2. Тъй като споразумението за магистрала "Тракия" е съвкупност от схеми за държавна помощ и гаранции, ще открие ли Комисията процедура, за да установи дали за въпросната схема следва да се подаде уведомление до компетентните органи по държавна помощ?
3. Ако за тези схеми трябва да се подаде уведомление, ще може ли Комисията да изиска отмяна на помощта, която е била предоставена от държавата във формата на гаранции?
4. Ако уведомлението относно проекта за магистрала "Тракия" беше подадено след присъединяването на България към ЕС, дали въпросната помощ щеше да бъде одобрена?
5. Относно държавната помощ, предоставена във формата на оперативна помощ и изключителни разходи по строителството, може ли Комисията да изиска дадената от българската държава помощ да бъде възстановена от консорциума "Автомагистрала Тракия"?
27.12.2007 18:50
31.12.2007 11:42
Нова година нов късмет, впрочем кога ще мине магистралата през Русе за европейската столица Букурещ ?