Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.10.2009 10:51 - Работен проект за обществено обсъждане на Закона за изменение и допълнение на Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България
Автор: nmladenov Категория: Политика   
Прочетен: 26168 Коментари: 33 Гласове:
3



Още преди изборите ясно заявихме, че настоящият Закон за отбраната и въоръжените сили трябва да бъде поправен. В тази връзка беше създадена работна група в МО, с участието на представители на Щаба по отбрана, която да разработи проект за промени. Предложенията са основно в три насоки: -          Изчистване на заложения в ЗОВС интегриран модел на управление на отбраната, така че да се избегне дублирането на структури между МО и щаба и да подобри процеса на вземане на решение в системата; -          Залагане на норми, които да ограничат възможностите за корупция и злоупотреба с власт и обществени средства; -          По-добра защита за кариерното развитие на кадровите военнослужещи. Тук можете да видите проекта на работната група. Предлагам го на обсъждане, като окончателният вариант, който ще внеса в Министерски съвет, ще се оформи след като чуя/прочета мненията на всички.

Ще се радвам да видя Вашите коментари, но моля ви не пишете анонимно, ако искате мнението Ви да бъде чуто. Иначе става като стената на тоалетна... ;-)


Тагове:   сили,   обсъждане,   отбраната,


Гласувай:
3
0



1. july26 - Преди изборите Вие лично не бяхте наясно какво точно ще правите след тях!
20.10.2009 10:57
Не че в момента сте наясно, г-н Министър на отбраната на РБ.
И, позволете да попитам, Вие лично виждали ли сте отбрана, българска или друга, някъде другаде освен по телевизията или от плакати? И защо смятате, че сте наясно с материята, че да я и променяте даже? Мм?
цитирай
2. анонимен - Предложение
20.10.2009 12:25
Във всяка частна фирма има адекватни санкции към нелоялния персонал. Единствено във държавния сектор се продължава с комунистическите наказания от сорта на мъмрене и предупреждения. Кога най-накрая ще се въведат актуални парични глоби?

Евгени Дойчев
цитирай
3. анонимен - въпрос
22.10.2009 19:04
А защо наистина няма финансови санкции към наказанията? Простичко и разбираемо. Например : кадрович боиник Х е наказан по всички военни правила - със заповед пред стпоя за да послужи за назидани но освен това заповедта се изпраща и във финансова служба и там съгласно "закона" му се отдържат да речем 20 лв от заплатата или 50 или 100 в зависимост от наказанието и от провинението като това да е ясно формулирано в закона при това без вратички за измъкване на нашите хора ако ме разбирате, Много сложно се изразих но аз самата сум воиник и предпочитам да има и финансови наказания защото само те наистина въздеистват възпитателно. Таня Върбанова
цитирай
4. анонимен - Михаил Дянков: Въпроси
24.10.2009 21:48
Господин Министър,
непосредствено след изборите вашият екип многократно в свои изказвания заяви, че няма да увеличава месечните възнаграждения на военнослужещите, но няма и да ги намалява. Как това кореспондира със залегналите в проекта за изменение и допълнение на ЗОВС текстове относно процентните надбавки за прослужено време (тях предвиждате да ги редуцирате отново в размер на 2% за всяка прослужена година, което ще намали чувствително настоящите заплати на голяма част от военнослужещите)? Също така са неясни мотивите за превръщането на работните дни от платените годишни отпуски в календарни? Да разбираме ли, че думите не отговарят на действията ви?
П.С.: Всеобщо мнение е, че средства за превъоръжаване и модернизация е необходимо да бъдат отделяни приоритетно от бюджета на МО, но същевременно за всеки най-важни са неговата и на семейството му материална сигурност. Единствено тогава е възможно пълноценното изпълнение на служебните задължения.
цитирай
5. clifa - Сержантски Корпус
25.10.2009 09:35
Здравейте Г- н Министър, не знам дали ще имате време да прочетете това което съм написал, но ако все пак отделите 5 мин. си мисля, че ще бъда полезен.
По въпроса за Закона за Отбраната, съм напълно съгласен с неговата актуализация и поправки, но се съгласете, че ние наистина трябва да направим не само козметични промени на този закон, а доста по основни.
Текстовете които поправяте, актуализирате, допълвате и закривате като цяло в закона, са залегнали в него. Те не са нови и само променят формата, начина и подхода към основните моменти в Закона.
Искам да ви насоча вниманието към един основен момент в БА. Това е Институцията „Главен Сержант на БА”. За мен Г- н Министър е крайно време да се обърне по сериозно внимание на тази длъжност, и като цяло на Сержантския Корпус в БА. Знам, че офицерството в България трудно на този етап ще се съгласи с нещата които пиша, но имайки впредвид новите реалности, като условията на водене на бой на много по - малки подразделения, ние трябва да наблегнем изключително на развитието на младшите командири в БА. Тези които са на пътя така да се каже. Тези командири които в ежедневието си и в Мисия са отговорни за живота на хората.
Г – н Министър аз не цитирам конкретни членове от закона понеже член за Главния сержант и Сержантския Корпус не съществува.
Предлагам създаването и залагането на рамките на един напълно нов член в Закона за отбраната, който да регламентира и дефинира Институцията „Главен Сержант на БА”. Нека текста да определя основните задължения и отговорности на Главните Сержанти и на всички техни подчинени такива. Предлагам заедно със стартирането на Сержантския Колеж, да се заложат основните тренировъчни програми(разбира се на по късен етап в отделен документ) за подготовката на сержанта в БА. Предлагам също така пълна актуализация на тренитовъчните програми за войниците в Сухопътни Войски, като при разработването на такъв документ с готовност ще съдействаме за неговото изработване. Заедно със стратегическия преглед на Отбраната и всички сериозни предизвикателства нека наредим и това за Кадровото развитие на Българските Сержанти. Така наречения гръбнак на БА винаги е съществувал само на думи и никога не е бил с водеща роля в БА.Съгласете се с мен че Главния Сержант на БА трябва да е авторитетна Длъжност, която не може да бъде прикачена така да се нарече към един старши офицер „Отговорник” в БА. Главния Сержант наред, като Началника на Отбраната трябва да се ползва с изключително уважение и респект, да рзполагат с по широк замах и да имат права и задължения наистина не проформа.С разработването на един такъв текс разбира се, ясно да се регламентира кариерното развитие на сержантите, основните изисквания (образователен ценз, езикова подготовка, физическа и бойна подготовка и др.), звания и години на престояване и т.н., както казах с удоволствие бихме съдействали за всеки един детайл за изработването на един такъв документ.
Г – н Министър, това към което искам да насоча вниманието ви е доста обемна материя, която е потънала в прах и за това изисква много работа, но както знаете нас Българските Сержанти, които имате не ни плаши работата. Ние искаме единственно да се уважава нашата работа, като не търсим никакви дивиденти от нея, искаме да се развива Българската Армия и всеки с гордост да заявява че е Български военнослужещ, а не плахо срамувайки се от дрехите си и професията си.
Ако обърнете внимание на това което написах, ние имаме готовност открито да помогнем и да сме част от новата Българска Армия.

п.с. - Съгласен съм с Евгени Дойчев

Мл.Серж. Александър Кулев -
цитирай
6. clifa - Серажантски Корпус
25.10.2009 09:38
Здравейте Г- н Министър, не знам дали ще имате време да прочетете това което съм написал, но ако все пак отделите 5 мин. си мисля, че ще бъда полезен.
По въпроса за Закона за Отбраната, съм напълно съгласен с неговата актуализация и поправки, но се съгласете, че ние наистина трябва да направим не само козметични промени на този закон, а доста по основни.
Текстовете които поправяте, актуализирате, допълвате и закривате като цяло в закона, са залегнали в него. Те не са нови и само променят формата, начина и подхода към основните моменти в Закона.
Искам да ви насоча вниманието към един основен момент в БА. Това е Институцията „Главен Сержант на БА”. За мен Г- н Министър е крайно време да се обърне по сериозно внимание на тази длъжност, и като цяло на Сержантския Корпус в БА. Знам, че офицерството в България трудно на този етап ще се съгласи с нещата които пиша, но имайки впредвид новите реалности, като условията на водене на бой на много по - малки подразделения, ние трябва да наблегнем изключително на развитието на младшите командири в БА. Тези които са на пътя така да се каже. Тези командири които в ежедневието си и в Мисия са отговорни за живота на хората.
Г – н Министър аз не цитирам конкретни членове от закона понеже член за Главния сержант и Сержантския Корпус не съществува.
Предлагам създаването и залагането на рамките на един напълно нов член в Закона за отбраната, който да регламентира и дефинира Институцията „Главен Сержант на БА”. Нека текста да определя основните задължения и отговорности на Главните Сержанти и на всички техни подчинени такива. Предлагам заедно със стартирането на Сержантския Колеж, да се заложат основните тренировъчни програми(разбира се на по късен етап в отделен документ) за подготовката на сержанта в БА. Предлагам също така пълна актуализация на тренитовъчните програми за войниците в Сухопътни Войски, като при разработването на такъв документ с готовност ще съдействаме за неговото изработване. Заедно със стратегическия преглед на Отбраната и всички сериозни предизвикателства нека наредим и това за Кадровото развитие на Българските Сержанти. Така наречения гръбнак на БА винаги е съществувал само на думи и никога не е бил с водеща роля в БА.Съгласете се с мен че Главния Сержант на БА трябва да е авторитетна Длъжност, която не може да бъде прикачена така да се нарече към един старши офицер „Отговорник” в БА. Главния Сержант наред, като Началника на Отбраната трябва да се ползва с изключително уважение и респект, да рзполагат с по широк замах и да имат права и задължения наистина не проформа.С разработването на един такъв текс разбира се, ясно да се регламентира кариерното развитие на сержантите, основните изисквания (образователен ценз, езикова подготовка, физическа и бойна подготовка и др.), звания и години на престояване и т.н., както казах с удоволствие бихме съдействали за всеки един детайл за изработването на един такъв документ.
Г – н Министър, това към което искам да насоча вниманието ви е доста обемна материя, която е потънала в прах и за това изисква много работа, но както знаете нас Българските Сержанти, които имате не ни плаши работата. Ние искаме единственно да се уважава нашата работа, като не търсим никакви дивиденти от нея, искаме да се развива Българската Армия и всеки с гордост да заявява че е Български военнослужещ, а не плахо срамувайки се от дрехите си и професията си.
Ако обърнете внимание на това което написах, ние имаме готовност открито да помогнем и да сме част от новата Българска Армия.


п.с. Съгласен съм с Евгени Дойчев

Мл.Серж. Александар Кулев
цитирай
7. sedrik81 - До №4 Господин Михаил Дянков,
25.10.2009 16:38
Погледнете преходните и заключителни разппоредби, които са накрая и по точно член 105 !!!
цитирай
8. анонимен - относно "идеения проект"..
26.10.2009 13:05
Г-н Министър,за да бъде работещ и сполучлив НОВИЯ ЗОВС трябва първо -да се сменят хората от който зависи ТОЙ да бъде работещ>второ- БА отдавна се е превърнала в една СЕМЕЙНА Институция /чл.188/ въобще не е работещ..>трето-лицата допуснали нарушенията срещу военнослужещите / а това са ръководния състав В БА /да носи АДМИНИСТРАТИВНА и ФИНАНСОВА САНКЦИ >сега,бивши военнослужещи си търсят правата в съда - печелят дела и какво МО плаща--а Лицата допуснали /не контролирали или не искали да .../ тия нарушения си продължават и всичко се върти в един омаян кръг- >четвърто - пълен и качествен подбор на действащия и на бъдещия реднишкия,сержантски и офицерски състав - не единствения и основен критерии да е РОДНИНСКАТА връзка !-а набирането на качествен "човешки" ресурс за една наистина професионална армия.
цитирай
9. kidthunder - Предварителен коментар
28.10.2009 08:29
Към момента съм разгледал предлаганите промени само "по диагонала", за това все още няма да ги коментирам по същество. Имам само две неща да споделя предварително:
1. Според мен, когато се поднасят каквито и да е промени за обществено обсъждане, трябва зад всяка от тях да стои обяснение, защо се предлага, т.е. какво налага тези промени и до какво ще доведат.
2. Мисла, че ще интересно на всички да видят Вашите коментари на Нашите коментари.

Като приключа с подробното четене на промените ще продължа...
цитирай
10. анонимен - току що прегледах идеите за промени ...
01.11.2009 23:23
току що прегледах идеите за промени на закона....
Брау много са хубави, а така кви са тия големи отпуски - имаше хора с 50 дена- дъртаци разни дет мнооо работят и не могат си ги вземат( или ги е страх 4е ще разберат другите че може и без тях кат ги няма половин година )
Аз предлагам да се махнат и почиииивкитеееее- кви са тия своеволия - дадат 4 наряда и после ги няма 1 месец ама ха новобранци с новобранци.
ХАХХАХАХАХХАХАХ

Господин Министър с тез поправки ще постигнете отлив на кадрови войници.... аз познавам хора които ве4е подадоха рапорти... 4е кой 6а тоя войник дет 6а служи макс до 49 години и 6а г изгоните на улицата без пенсиййка.

Добре е да се махнат наистина по4ивките, ама да се плащат както си трябва, мисля 4е вси4ки ще са съгласни- примерно като в Марица-Изток.

Тва за военния магазин дет ще се плаща левовата равностойност е добре дано стане- аз таз година ни6то не успях да зема и едва ли нещо ще се промени до края на годината, имам си дрехи а ония лелки искат бонбони и коли - да си заврат .....къдет искат.
Ама ме е чудно кат си върна книжката тез измислени пари къде ще идат?
Защо ни взимате военното училище?
В тая криза ни намаляте доста заплатите с това гениално решение и квартирните сте ги забравили в някоя банка да ви текат лихви.....
В таз криза уж батБойко замразява заплатите вие ги намаляте ......???!

Айде успех, сигурен съм че всички негативни промени ще бъдат приети и това правителство след 4 години няма да бъде избрано пак.
цитирай
11. анонимен - всъщност, не е лошо да се обсъждат ...
07.11.2009 18:20
всъщност,не е лошо да се обсъждат различни проблеми дори и в блога на министъра.институцията главен сержант е една измислица.офицерите няма да споделят "властта" с никой пък било то и главен сржант на БА,СВ,ВВС,ВМС или нещо си...
Ако няма нормативна база, тези момчета ще си останат прости старшини=склададжии....
Колкото и да са по-добри ,даже и от много повече от офицерите те са си фатмаци.
Проблема е почти никакъв.Само трябва някой да удари с юмрука по масата.
Никой обаче няма интерес от това.
Имаме си главен сержант и толкова.
Куха работа.Ако някой има идеи monster68hunter@abv.bg
цитирай
12. анонимен - Питане до министъра на отбраната Николай Младенов
07.11.2009 19:10
Уважаеми господин министър може ли тук да кажете защо финансист в поделение Х бави безпричинно изплащането на отпуските и обезщетението на освободен кадрови военослужещ ? Законовия срок е 45 дни!
Има ли пари за обезщетения ако да защо в случая не са платени ? Ако не кога ще има пари ?
цитирай
13. анонимен - Питане до министъра на отбраната Николай Младенов
07.11.2009 19:19
Уважаеми господин министър може ли тук да кажете защо финансист в поделение Х бави безпричинно изплащането на отпуските и обезщетението на освободен кадрови военослужещ ? Законовия срок е 45 дни!
Има ли пари за обезщетения ако да защо в случая не са платени ? Ако не кога ще има пари ?
иво Юрдеков
цитирай
14. demograph - Само като начало
07.11.2009 22:30
Без сержанти няма армия
1.Подкрепям идеята да се оздрави сержантския корпус. Без това няма да имаме армия още дълги години.
2."Старшина " е руска дума. Да се махне и замени с "Главен сержант".
Главен сержант да бъде звание, предвидено за високо ниво/ рота, батальон и нагоре/.
Функциите му да се вземат от британската армия /сухопътни войски/.
Заплатата му да е офицерска.
Той трябва да е авторитетът в сержантския корпус.
Задачата му да е дисциплината - от дрехи и обувки, до стойката на войника вън от казармата..
3.В министерството имате твърде голям % военни пенсионери, които са на цивилни длъжности. Имате и цивилни лица, които са свързани с бившите служби./вижте секретарките на хората под вас и разровете произхода им/
4. Познавам поне 10-на души измежду цивилните служители в МО, които са си купили дипломите и заемат длъжности за държавни служители.
5. Вие сте пример за строен мъж. Не мога да срещна строен военен...торби. Поне им забранете да се движат формени извън казармите.
6. Униформите са си Съветско-руски. Крайно време е да се променят. От тях започва отношението към армията.
Успех и доскоро.
цитирай
15. clifa - Предварителен Коментар
08.11.2009 11:59
Г - н Министър, разбирам вашия коментар, но ще се осланям на това, че сте прегледали наистина предложенията само по диагонала. И намен и на вас ви е ясно, че в блога не може да се говори за сериозно обсъждане на поставения от вас въпрос за Закона за Отбраната. Именно по тази причина ние ви даваме само идеи "по диагонала".
Въпреки всичко и яснотата на темата за Сержантския корпус, аз ще ви отговоря накратко.
1. Предлагам промени в сегашния модел на Сержантския Корпус, по простата причина, че намирам сегашния за не толкова ефективен, но както казах и в темата, това не се дължи на кадровия потенциал, а предимно на недостатъци в организираноста на системата.
2. Промените се налагат, заради по ефективно управление и контрол на водещи звена в БА - войнишки и сержантски състав.
3.Промените ще доведат до по - добра ефективност в тези области. До една по професионална и съвременна структура, отговаряща на съвременните изисквания и предимно заплахи..........Както казах в коментара си и сега ви предлагам нашата помощ.
Тя се състои в изготвянето на предложения, в областа на тренировачни програми за обучение, актуализиране на кадровото развитие на войнишкия и сержантския състав. Статута на горепосочените. актуализация на системата за обучение в курсове в страната и чужбина, строго профилиране на профили като команден, логистичен, инструкторси и др.
Надявам се да обърнете внимание на тези неща, като подчертавам,че съм далече от мисълта че нищо не се прави в областа.
цитирай
16. clifa - Командировачни средства
14.11.2009 11:46
Г - н Министър, наясно сме, че проблемите в МО са големи и не искаме да ви занимаваме с всякакви проблеми. Но искам да попитам какво мислите по повод забавеното финансиране на военнослужещите в задграничен мандат. С един месец вече финансирането е спряно и ви уверявам, че проблемите не са за пренебрегване. Това са повече от 100 военнослужещи, заедно с техните семейства (повечето), които седят без пари. Проблемите са от всякакво естество, започвайки от неплащане на неми до чисто лични финансови. Моля единствено за това, да ни кажете ясно и в какъв срок, по какъв начин и в какъв размер ще се извърши финансирането. От най малкото до най - голямото звание, ние военнослужещите служещите извън страната, представяме БА и сме лицето на Армията. Благодаря предварително.
п.с. Ние ви подкрепяме и разбираме, за това искаме единствено отговор.
цитирай
17. анонимен - Максималният срок за престояване във военно звание
17.11.2009 22:11
Господин Министър,
Молбата ми е ако може по някакъв начин да се разбере, защо в "ПРАВИЛНИК ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА ОТБРАНАТА И ВЪОРЪЖЕНИТЕ СИЛИ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ" е заложено само и единствено за лейтенанти и старши лейтенанти, че максималният срок за престояване във военно звание е: "лейтенант" - 5 години, "старши лейтенант" - 7 години. За всички останали до назначаване на длъжност, изискваща по-високо военно звание, или до навършване на пределна възраст. Каква е логиката и защо се прави това?! Ще има ли "вилки" в длъжностните разписания и от кога ще се броят годините - от началото на влизане в сила на закона и правилника или ....???
Ще сме Ви благодарни всички от горе изброените звания, ако тук или по служебен ред до поделенията дадете разяснения по казуса.
С уважение: ст. лейт. Николов
цитирай
18. анонимен - Къде ни е суверенитета ?!
20.11.2009 13:58
Защо Генералният ни щаб пак е Щаб на отбраната, г-н Младенов? И защо Комисията по отбрана в Народното събрание се сля с тази за Външната ни политика? Така излиза, че външните ни работи ги осъществяваме с военни средства и методи, а пък военните -- с обикновен, вместо с генерален щаб
цитирай
19. анонимен - по въпроса за 2% на година
26.11.2009 14:49
sedrik81 написа:
Погледнете преходните и заключителни разппоредби, които са накрая и по точно член 105 !!!

Съгласен съм, че го има този член 105, но има и друг в който пише, че до 3 месца ВСИЧКИ подписват нови договори, т.е. може да се тълкува вече, че не сме в заварено положение, а с новоподписан договор. А тук вече действат новите условия, нали? Поживьом, увидим, както казват сегашните ни "врагове" :)
цитирай
20. ravia - Г-н Министър,
26.11.2009 14:55
пишете в поста си, че ще се радвате да коментираме проекта и ще има дискусия тук. Но вие не сте отговорили на нито един поставен въпрос от пишещите коментарите!!! Моля ви, отговорете ни!!!
цитирай
21. анонимен - anonimen
01.12.2009 22:47
Господин министър,
Календарните дни за отпуските в новият закон не противоречили на кодекса на труда,където се говори за работни дни.Как може да смятате почивните дни за работни,по тази логика трябва да плащате заплати за 30 работни дни в календарният месец а не 22 както е по кодекса на труда.По тази логига как ще се разбере колко точно да бъде платено за 30 работни дни и когато застапят в дежурство как ще се смятат и изплащат тези допълнителни часове служба.Интересно ми е как създаваме закон който си противоречи с устава.Как ще се справите с шуробаджанащината в БА.Според Вас не е ли конфликт на интереси съпругът да е заместник командир на поделение а съпругата му да е началник на явна регистратура.Пример ви давам в 61 бригада - Карлово,относно такива нарушения и по-големи има много както в Карлово така и в другите поделения. Не прочетох нито един член в закона защитаващ по низшите военослужещи от по висшите.как ще спрете този проблем.И последно до кога тези които имат годините за пенсия ще седят на местата си и ще бавят развитието на младите и переспективни военнослужещи.Според мен редно е в закона който е в момента кадето пише че упълномощеното лице което има право да прекратява договора при навършване на годините за пенсия да бъде променено с упълномощеното лице е длъжно да прекрати договора при навършване на годините за пенсия.До кога ще седят по върхувете и щесе натискат тези офицери които са още с руските разбирания,нямат гъвкавостта да мислят и да се променят съгласно ситуацията.Незнам кои са членовете на комисията кято е писала този закон но имам чуството че тези хора никога неса излизали на полето.Редно е преосмислите вашите виждания за нещата които се случват в БА.И ако има един на който му стика да се изправи срещу старата върхушка да промени нещата.
цитирай
22. анонимен - Господин министър, Крайно време е ...
04.12.2009 21:00
Господин министър,
Крайно време е да помислите и за ролята и мястото на цивилните служители в БА.Те се трудят редом с военнослужащите ,а получават в пъти по малки заплати от колегите си специалисти ,с който имат еднакви функционални задължения.Особено фрапираща е разликата на специалистите с висше образованние ,които не са държавни служители .Уважавам труда на военните , но не е правилно един войник да вземапо висока заплата от един специалист с висше образование.Това е дискриминация по отношение на заплащането и ценза на хората.Такива фрапиращи разлики не е имало и по времето на Военен министър.Разчитам на Вашата компетентна и гражданска позиция .
цитирай
23. анонимен - Относно Работния проект за обществено обсъждане на Закона за изменение и допълнение на Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България
07.12.2009 00:07
УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН МИНИСТЪР,
Заслужавате уважение първо за това, че създадохте собствен блог , чрез който може да чуете общественото мнение на гражданите, относно изграждането и развитието на ведомството и българската армия, които ръководите.
Изборът на правителството да поемете едно министерство, каквото е отбраната е правилен, защото действително материята Ви е позната и сте в състояние да корегирате допуснатите до момента от Вашите предшественици слаби и неправомерни решения, относно състоянието на армията.
Действително числеността й не предполага наличието на голямото количество генерали, като се вземе в предвид кадровия войнишки, сержантски и офицерски състав, без цивилните работещи в нея.
Дублирането на структурите, което често споменавате в пресата и медиите не е необходимо.
Ползване на привилегии и злоупотреба със служебно положение на една категория, за сметка на останалите е демотивиращо.
В едно интервю заявявате, че предишния министър неправомерно и нерегламентирано е увеличил възнаграждението на военнослужещите с 15% около началото на годината.Ако това е действително, е възможно да се отмени , защото в условия на криза и недостиг на средства във ведомството - МО, не е морално да се вземат високи възнаграждения от военнослужещите, съпоставени с все още работещите останали граждани, които с 300-400 лв.трябва да издържат 4 членно семейство.
Прави много лошо впечетление на гражданството, особено там където се представят документи от военнослужещи, касаещи техните доходи.
Слушал съм приказки от служители в армията, които казват - "ще служа, докато ме държат, заплатата доста добра, сигурна и обезщетението вързано".
В закона и проекта за изменение са заложени голями отпуски на военнослужещите, на фона на определените по КТ, обезщетение от 20 заплати, което е доста високо и спокойно може да бъде 6 заплати, както на всички останали.
Жените постъпват на служба в армията, харесват си годеник, забременяват и излизат по майчинство, след това второ дете и отново в майчинство-дълги отсъствия, мястото не е свободно и се къса служебната връзка.
Жените избират армията заради сигурната и редовна заплата.
Хора, които са навършили години за осигурителен стаж, могат да бъдат освободени, като по този начин ще се даде въздух за бюджета на министерството.
Годините за пенсиониране са високи и е правилно предложението да се намалят за войници и генерали, но това трябва да стане и за останалите чинове, защото иначе ще има неравнопоставеност.
Средства обаче трябва да има задължително за българските контингенти зад граница, защото сме членове на НАТО и ЕС.
Да се даде възможност на младите кадри да се развиват - имат много по-добро мислене и иновативни идей, отколкото тези които са в армията от преди 25 и повече години.
За жилищата идеята не е лоша, но при положение че министерството има излишни средства, след като са решени всички въпроси по модернизация, готовност, обучение на хора и др.
Задължителната войнишка служба отпадна, а все още съществуват окръжни военни управления.Преди учениците ходеха в тях по комисии преди да заминат да служат, а сега доколкото съм запознат от медиите, събират документи за кадрови войници и войнички.Това може да се извършва от самите поделения, където са свободните места, ако има такива.
Трябва да се търсят начини за оптимизация на състава и на работа да останат млади и амбициозни служители, които да бъдат сред войската.
На добър път и успехи в реформата!
Петър Иванов - финанси
цитирай
24. анонимен - Ум Белия Делфин
13.12.2009 16:02
Каква е логиката с поправките да отпада и положението ,че който не си вземе изпита по физическо в срок от три месеца, си заминава.Изискванията са на тоталният минимум, но въпреки това надали има армия с по-жалко нво на физическа подготовка от нашата. И сега когато имаше нормативна база да се работи срещу това- го няма.
Грешка ли е или чисто и просто лобито на тюфлеците е много силно ?
цитирай
25. анонимен - Ум Белия Делфин
14.12.2009 11:30
В сега поправяният ЗОВС за пръв път беше направен опит за ограничаване на " конфликта на интереси" между свързани лица или така известен по нашите земи "шуробаджанащината". Вписаха че неможе две свързани лица да са в положение на "непосредствено ръководство и контрол". Не знам имало ли е това някакъв ефект, освен лек и временен уплах за някого, но връзкарството ни най-малко не намаля.
Впрочем за нашата армия то е като СПИН-а- умира се не веднага , и не от него, а от съпътстващи го заболявания, но пък почти сигурно.
Е - и за да се елеминира дори възможността за засилване имунната система на амрията сега е данено и определение на "непосредствено ръководство и контрол"- излиза че има проблем само когато непосредственият ти началник ти е роднина. Но да бъде началник на началника ти -не!?!?!? Т. е. той няма да ти пише атестацията. Но пък ще я пише на този който пише твоята.Супер - даже отлично.
Непосредствен началник ли е този който с непосредствената си ръка поставя върху твой непосредствен рапост своето-може и посредствено -мнение?
Има ли въобще връзка между различни категории военнослужещи, има и конфликт на интреси. Тоест вируса на служебният СПИН вече е в строя. А от там до срива на имунната система на една армия- деморализацията и функционалната смърт.....
цитирай
26. анонимен - ДО 22, 23 и 24
15.12.2009 14:59
Господа като изкарате няколко занятия в машини по полета, полигоните и поработите с хора, които са събиране от кол и въже, и като скасате малко нерви в обясненения, защото невежеството е голямо. Тези превилегии ще ви се видят доста смешни. На който вишист не му харесва да заповяда има много войнишки длъжности с "ГОЛЕМИ ЗАПЛАТИ"
цитирай
27. анонимен - Ум Белия Делфин
15.12.2009 16:06
Здравейте отново , господин министър.
Днес бих искал да обърна вашето внимание върху една зона на здрача в нашата армия- статута на обучаващите се във висшите военни училища- курсантите. След многобройните перипетии на тяхното положение, сега онтово са в положението от преди 10 години - "кадрови военнослужещи с особен статут", без обоче никъде да се пояснява кое му е особенното. Може би за да може да се тълкува на всекиго както му е удобно. А ,да,и това което го пишеше в правилника- че "времето прослужено след срока на наборната военна служба не се зачита за трудов стаж"- вече е в закона.
Струва ли ви се справедливо? Сякаш всички караули ,наряди , борба с пожари са дадени в полза на република Никарагуа. Или подсъдността на военен съд и по-тежките ,от на която и да е друга група военнослужещи ,ограничения в режима са били едно леко ексцентрично забавление.
Впрочем имаше един кратък период от 28.02.1996 до 23.04.1999 г. когато тази служба се признаваше за трудов стаж- е без заплата, вярно, но пък да не бъдем максималисти. Това положение възникна с приемането на отмененият ЗОВС и бе прекратено с влизането в сила на правилника. Право възникнало със закон-прекратено от подзаконов норматив. Имате цяла дирекция "ПНД" , те как биха ви го разтълкували?
Да, трудовият стаж е важен, чрез него се изчислява процента за прослужено време. Но я да видим как стоят нещата със стажа който е важен за пенсионирането- осигурителния:
Кодекса за социално осигуряване, в сила от 01.01.2000 в чл. 4 т. 4 указва че задължително се осигуряват за всички социални рискове кадровите военнослужещи. Без никакви уговорки със или без "особен статут"
Впрочем- защо не наредите проверка, дали и тук няма един доста прогнил скелет в гардероба на повереното Ви министерство. Работодател,за миг да забравя-всеки курсант си има договор за КАДРОВА военна служба, да остави 10 години хиляди-да, буквално хиляди са - души без внесени осигуровки.....Това наистина е по-зле от онези трагикомични МПС-та.
Всички опити за запитване досега имаха стереотипен copy/paste отговор. Негативен, неясен естествено и подписан от неюрист- може би защото никой с диплома не би сеподписал под него.Незнам.
Все още не е късно да го поправите, г-н министър.Покажете че управлявате почтена институция.
цитирай
28. анонимен - дискриминационна поправка
16.12.2009 13:53
УВАЖАЕМИ Г-Н МЛАДЕНОВ,

С приетите на 10.12.2009 г. на първо четене изменения и допълнения в Закона за отбраната и въоръжените сили /ЗОВС/ не е само за разсроченото плащане на 20-те заплати на военнослужещите /в. Труд, бр. 342/14.12.2009 г./.
В & 9, ал. 2 от Преходни и заключителни разпоредби: “До 2015 г. пределната възраст за военна служба на сержантите от Министерството на отбраната е 52 години.” се отменя. Пределната възраст за военна служба на сержантите остава 50 години.
По този начин се отнема възможността, на много малка част, на приети на военна служба сержанти /преди 1999 г./, да прослужат като военнослужещи две трети /16 години и 8 месеца/ от 25-те години необходими им по ЗОВС и придобият право на пенсия.

Дано на второ четене и окончателното приемане на измененията и допълненията в ЗОВС /което най-вероятно ще стане на 17.12.2009 г./, се предложи на гласуване текст, който да дава възможност и на тези военнослужещи да дослужат и придобият право на пенсия.

На коя армия служиха тези военнослужещи и защо отнеха на децата си присъствитето си у дома през тези години ?

Трябва ли да се провокира мълчаливо пушене /както практикуват от МВР/ за да се вземе под внимание тази дискриминационна поправка в ЗОВС?
цитирай
29. анонимен - Ум Белия Делфин
17.12.2009 14:31
Г-н министър не смятате ли че е редно да се въведе диференцирано заплащане-с цел стимулиране и на база ясни критерии.За станаг, за спортен и друг клас, за опит от мисия. Уравновиловката определено се провали исторически:-)))))
цитирай
30. анонимен - В & 9, ал. 2 от Преходни и заключителни
17.12.2009 15:44
УВАЖАЕМИ Господин Министър,

С приетите на 10.12.2009 г. на първо четене изменения и допълнения в Закона за отбраната и въоръжените сили /ЗОВС/ не е само за разсроченото плащане на 20-те заплати на военнослужещите /в. Труд, бр. 342/14.12.2009 г./.

В & 9, ал. 2 от Преходни и заключителни разпоредби: “До 2015 г. пределната възраст за военна служба на сержантите от Министерството на отбраната е 52 години.” СЕ ОТМЕНЯ, т.е пределната възраст за военна служба на сержантите остава 50 години.

По този начин се отнема възможността, на много малка част, на приети на военна служба сержанти /преди 1999 г./, да прослужат като военнослужещи две трети /16 години и 8 месеца/ от 25-те години необходими им по ЗОВС и придобият право на пенсия.
Моля се вземе под внимание тази поправка в ЗОВС на второ четене и окончателното приемане на измененията и допълненията в се предложи на гласуване текст, който ДА ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ И НА ТЕЗИ ВОЕННОСЛУЖЕЩИ ДА ДОСЛУЖАТ И ПРИДОБИЯТ ПРАВО НА ПЕНСИЯ.
цитирай
31. ninas13 - & 9, ал. 2 от Преходни и заключителни разпоредби
17.12.2009 15:57
УВАЖАЕМИ Господин Министър,

С приетите на 10.12.2009 г. на първо четене изменения и допълнения в Закона за отбраната и въоръжените сили /ЗОВС/ не е само за разсроченото плащане на 20-те заплати на военнослужещите /в. Труд, бр. 342/14.12.2009 г./.

В & 9, ал. 2 от Преходни и заключителни разпоредби: “До 2015 г. пределната възраст за военна служба на сержантите от Министерството на отбраната е 52 години.” СЕ ОТМЕНЯ, т.е пределната възраст за военна служба на сержантите остава 50 години.

По този начин се отнема възможността, на много малка част, на приети на военна служба сержанти /преди 1999 г./, да прослужат като военнослужещи две трети /16 години и 8 месеца/ от 25-те години необходими им по ЗОВС и придобият право на пенсия.
Моля се вземе под внимание тази поправка в ЗОВС на второ четене и окончателното приемане на измененията и допълненията в се предложи на гласуване текст, който ДА ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ И НА ТЕЗИ ВОЕННОСЛУЖЕЩИ ДА ДОСЛУЖАТ И ПРИДОБИЯТ ПРАВО НА ПЕНСИЯ.
цитирай
32. анонимен - % proslujeno vreme
18.12.2009 13:37
G-n Ministyr, s tova shte ni padnat zaplatite. Sega vzemam 40%, a kato se prieme nobviq zakon shte vzemam s 8% po-malko. Tova li e celta-da se namalqt zaplatite ni?
цитирай
33. анонимен - Ум Белия Делфин
19.12.2009 12:04
Индианците от Дакота имат следната мъдрост:
Когато забележиш, че яздиш умрял кон, слез от него.
Но в армията често предприемаме други стратегии за справяне с проблема:
… снабдяваме се с по-як камшик !!!
… сменяме ездача !!!
… казваме, че винаги сме яздили този кон !!!
… създаваме работна група, за да анализира коня !!!
… посещаваме други места, за да видим как яздят там умрели коне !!!
… повишаваме стандартите за качество за яздене на умрели коне!!!
… създаваме Task-Force, за да съживи коня !!!
… плащаме на хора от чужбина, които уж можели да яздят умрели коне !!!
… включваме обучителен модул, за да се научим да яздим по-добре !!!
… правим сравнение между различни умрели коне !!!
… променяме критериите, които определят кога един кон е умрял !!!
… впрягаме много умрели коне заедно, за да станем по-бързи !!!
… обясняваме: Никой кон не може да е толкова умрял, че да не може повече да го яздим !!!
… правим проучване, за да видим има ли по-добри и по-евтини умрели коне !!!
… обясняваме, че нашият кон е по-добре, по-бързо и по-евтино умрял, отколкото други коне !!!
… създаваме група по качеството, за да се намери приложение на умрелите коне !!!
… откриваме независимо разходно перо за умрели коне !!!
… увеличаваме сферата на отговорност на умрелия кон !!!
… развиваме мотивационни програми за умрели коне !!!
… преструктурираме, за да може една друга област да получи умрелия кон
ДОКОГА!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nmladenov
Категория: Политика
Прочетен: 705106
Постинги: 87
Коментари: 633
Гласове: 1350
Архив
Календар
«  Ноември, 2017  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Блогрол