Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.01.2008 14:30 - Още привилегии?! Не, благодаря!
Автор: nmladenov Категория: Политика   
Прочетен: 7788 Коментари: 15 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Разбирам, че българският парламент е решил да уеднакви статута на евродепутатите, избрани в България, с този на нашите собствени народни представители. Още в началото на мандата ни в Европейския парламент темата беше повдигната и още тогава се изказах против промени в българското законодателство по този въпрос. Искам да обясня мотивите си подробно, но нека първо видим как се стигна до тази тема. Основният мотив за търсене на начин да се постигне това "уеднаквяване" бе следният - няма правна норма, която да задължава българските институции да оказват съдействие на членовете на Европейския парламент да изпълняват служебните си задължение. На практика не ни допускали до институциите, не ни давали информация, а официалните документи, които имаме от Европейския парламент установяващи нашия статут - не били познати в България.   Ако в първите дни след изборите наистина охраната в Народното събрание не ни допускаше до сградата, то това беше бързо поправено и вече всички разполагаме - освен с пропуска си за Европейския парламент - и с пропуск, издаден от Народното събрание. Дори вече имаме и стаи в сградата на Събранието, в които можем да работим. Още преди началото на мандата с промените в правилника на Народното събрание беше позволено на членовете на Европейския парламент да участват в заседания на комисиите, както и да се изказват в пленарна зала. А що се отнася до достъпа до информация, такава до момента не ми е била отказвана (освен в случаите, в които и със златен пропуск да си, бюрокрацията няма да ти я даде, защото не иска). Факт е, че често тя не е достатъчна или навременна, но отново това не се решава с пропуски или промени в закона. Ето защо аз не смятам, че има проблем. В крайна сметка всички институции на държавите членки на ЕС имат задължението да оказват съдействие на ВСИЧКИ членове на Европейския парламент, без значение дали са избрани в България или другаде.   Поправките, обаче, ако бъдат приети ще имат и друг ефект. От бюджета на Народното събрание ще трябва да се осигури на българските членове на Европейския парламент: (1) "право на безплатно пътуване по държавния и общинския вътрешноградски транспорт, железопътния, автомобилния и водния транспорт - първа класа, и спално място за цялата вътрешна мрежа"; (2) "транспортните разходи по частни автобусни линии"; (3) достъп до автомобилния парк на Народното събрание; (4) правото на безплатно ползване на VIP на летище София; (5) правото на безплатно ползване на медицински услуги в т.нар. "правителствена болница" и т.н. Има ли нужда да продължавам?   Категорично съм против подобен тип привилегии да бъдат узаконявани по отношение на българските членове на Европейския парламент. Нека да обясня защо. Всеки член на Европейския парламент получава от бюджета на ЕП ежемесечно 3946 евро за "общи административни разходи". Това включва всичко - от хартията в офиса, през сметките за телефона, до наем на помещения и бензин за колата. Повече от достатъчно, за да издържаш информационен център в България, да плащаш собствените си сметки за телефон, както и тези на твоя екип, да си купуваш билети за градски и междуградски транспорт, да си наемеш кола, или да си платиш да минеш през VIP на летището (ако толкова много бързаш)... Нека да уточня - тази сума е отделно от субсидията (около 15000 евро месечно) за заплати на асистенти, сътрудници, експерти, анализи и др. Тъй като бюджетът на Европейския парламент и на българското Народно събрание се формира в крайна сметка от данъци (включително и от нашите данъци), мисля че всички ще се съгласите, че не е оправдано да има дублиране. Именно затова смятам, че от предложените промени няма нужда. Освен ако някой не иска да се чувства "привилегирован" от факта, че е "контингент" на бившата "правителствена болница" или иска да ползва "почивната база на Народното събрание". Не, благодаря!   Ако наистина има нужда от нещо, то е доста просто, но май се оказва доста трудно. Българското правителство - и въобще българските институции - трябва да свикнат да работят с българските членове в Европейския парламент като им дават информация предварително, обясняват си позициите навреме и търсят съдействие. Защото в момента ме е срам като гледам как "лобисти" от другите държави си обикалят евродепутатите, за да им обяснят защо правителството им защитава една или друга позиция. А ние трябва да разчитаме само на лични контакти, за да изкопчим информация от София за българската позиция по една или друга директива. Признавам, че от Министъра по европейски въпроси получаваме редовна информация за дневния ред на заседанията на Съвета по европейска интеграция, но това далеч не е достатъчно. В крайна сметка става дума за това кой какво отношение има към работата си и колко сериозно гледа на служебните си задължения.


Тагове:   още,


Гласувай:
0



1. анонимен - Bravo Nicky!
23.01.2008 16:26
Браво, Ники! Считам, че е много нагло и позорно от страна на българския парламент - ясно кой е вдъхновителя на тази "инициатива" - да предприеме подобна стъпка. Българските евродепутати, а и народни представители - НЕ СА привилигеровани - тяхната единствена привилегия е да представляват интересите на тези, които са ги избрали - народа. Но БГ парламента е пълен с маймуни - радвам се, че в Европарламента има поне един български представител, който наистина работи това, за което е изпратен - избран от народа да прави - да представлява интересите на народа.
Много нагло, нахално и недопустимо е да считаш, че ти се полагат привилегии като народен представител.
Трябва да разпространиш това твое мнение до максимално голям брой медии - печатни, електронни и онлайн. Крайно време е комунизмът, селянията и шуробаджанащината да се изметат от тази страна.
Дерзай, приятелю!
цитирай
2. chara - страшно ми се иска да повярвам
23.01.2008 18:45
в искренността на позицията Ви!
Наистина!
Но ... не мога.
Нищо лично!
Като принципна позиция относно привилегиите я подкрепям изцяло!
Относно второто, което ми се струва по-важно: позициите на Р България по отношение на различни въпроси, директиви и прочие, обсъждани в ЕП. Тук знам, че сте прав. Има теми, по които България, за съжаление, "не е в час"! Ама никак! Защото, Вие го знаете, за да се изготви позиция на държавата по даден проблем се изисква много работа! Ежедневно! От много хора! А в отговорните институции /министерства, агенции и прочие/, хората /експертите/, които са "в час" са все по-малко.
Преобладават другите, които са там "по заслуги". И те не са от работливите, нали ...
цитирай
3. nmladenov - до chara
23.01.2008 19:38
вече не съм сигурен дали проблема е в не/наличието на експерти. Все пак доста хора се обучиха, включително и в администрацията. Според мен проблемът е другаде - няма политическа воля да се определят приоритетни области в тях да се заема позиция. За това примери има много. Много често различните сдружения/асоциации и професионални групи имат позиции, но май правителството не ги търси за мнение. Например често получаваме становища от различни сдружения, но рядко от правителството. Май разни хора ги е страх да заявят категорично какво мислят.

А за искреността - съжалявам че ни ми вярвате за нея. Нищо лично...
цитирай
4. ideaisis - Защо българските евродепутати ...
23.01.2008 19:43
Защо българските евродепутати изобщо имат стая в сградата на парламента и защо при това положение и останалите евродепутати нямат стая там? @1. Евродепутатите не са представители на народа или някоя нация, а на определени партийни идеи. Следователно Николай Младенов не представлява българския народ, а частта от него, която подкрепя ЕНП. Колкото до лобинга, според мен той е повече насочен към Русия, отколкото къв ЕС - пак въпрос на партийни приоритети и на правителството, което ние сами сме си избрали за съжаление...
цитирай
5. chara - @nmladenov
23.01.2008 19:50
с мнението ви относно политиката на правителството съм съгласна! Имам чувството, че ги е страх да вземат страна или по-точно позиция и то по проблеми, с които държавата се е ангажирала с международни договорености - визирам енергетика и екология
цитирай
6. geryordanova - Най-после някой доброволно да з...
23.01.2008 20:47
Най-после някой доброволно да заяви, че се отказва от т.нар. "привилегии" на народните избранници. Поздравления за позицията!
Кога ли и българските депутати ще се решат на такава кардинална стъпка?
Ако предложението мине и на второ четене това ще означава да се закупят най-малкото още 18 парламентарни коли и куп други последствия със сериозно финансово изражение. Защо изобщо вместо да въвеждат нови и нови привилегии не се ограничат съществуващите? Май пак стигаме до въпроса за волята, политическото мъжество и доблестта да бъдеш първо Човек, а след това "консуматор" на народната пара!
Жалко, че на дневен ред при това на второ четене е тема относно депутатския статут и произтичащите привилегии, а не оперативни документи от ключово значение за бъдещето на страната ни.
цитирай
7. 100jan - Младенов,
24.01.2008 09:55
уж сте за липса на привилегии, ама ето Ви един цитат от вашата... вашата писаница: "българските институции - трябва да свикнат да работят с българските членове в Европейския парламент като им дават информация предварително, обясняват си позициите навреме и търсят съдействие".
Тъй... Я да видим сега защо пък само на евродепутатите? Българските институции трябва да свикнат, че имат ЗАДЪЛЖЕНИЯ към всички български граждани, незавидимо дали се казват Младенов, или пък Хуев.
Та драги ми Младенов, преосмислете пак позицията си. Нали искате да се покажете народен човек?
цитирай
8. 100jan - Още един коментар (малко по-късно)
24.01.2008 15:14
Ама тя работата на Младенов никак не е чиста. Същия текст днес видях и във вестник "24 часа". Позамислих се защо е този шум по такъв маловажен проблем, защо не се даде трибуна на Младенов, когато разпалено, но доста скучновато обясняваше за успехите си в европарламента? И пак се върнах на горецитираното изречение. Нека си го припомним:

"българските институции - трябва да свикнат да работят с българските членове в Европейския парламент като им дават информация предварително, обясняват си позициите навреме и търсят съдействие"

Работата е повече от ясна. Дреме му на Младенов за това, че някой ще има привилегии. Младенов иска да покаже кой е по-голямата клечка. Естествено, това е евродепутатът. Като каже нещо на нашите, местни депутати, последните трябва да го слушат. Така че я всички български депутати - мирно! А ако много се отваряте, ще си имате работа с баткото на Младенов. Нали знаете кой е той? А? А?
цитирай
9. анонимен - аз
24.01.2008 15:38
Младенов, опитите ти да се подмажеш на Бойко Борисов и на българските избиратели са доста прозрачни. Я моля ти се си върши "европейската" работа и спри вече да се пребоядисваш, че нещо противничък ни ставаш!
цитирай
10. анонимен - Congratulations
24.01.2008 16:15
Браво на Младенов! Изключително адекватна реакция от негова страна! Дано повече хора разберат за неговото отношение към привилегиите, защото такова поведение е нетипично за 99% от представителите ни във властта!Наистина е новина, че някой български политик реагира по подобен начин. Изобщо не ме интерсува от коя партия е и в коя е бил- важно е как си върши работата! Надявам се и други да последват примера на Младенов, не само в ЕП, но и в националния и местните парламенти!
цитирай
11. 100jan - Младенов, нали знаете, че ви обичам?
25.01.2008 17:52
Та затова и пак ще Ви пиша коментарче. Днес купих друг вестник, с повече часове в заглавието. Междудругото там пак се споменава вашето име, но по друг повод - как се борите с ченгетата в собствената ви партия. Борбата е кой ще е по-близък до фюрера. Но в тозий наш газет пише и нещо любопитно - колко плаща българския евродепутат за наем на офис. Едни плащали по 5 лева месечно, други - нищо, щото, видите ли, били в централите на партиите си...

А сега пак цитат от вашия протест срещу привилегиите по-горе:

"Всеки член на Европейския парламент получава от бюджета на ЕП ежемесечно 3946 евро за "общи административни разходи". Това включва всичко - от хартията в офиса, през сметките за телефона, до наем на помещения и бензин за колата. Повече от достатъчно, за да издържаш информационен център в България, да плащаш собствените си сметки за телефон, както и тези на твоя екип, да си купуваш билети за градски и междуградски транспорт, да си наемеш кола, или да си платиш да минеш през VIP на летището (ако толкова много бързаш)... Нека да уточня - тази сума е отделно от субсидията (около 15000 евро месечно) за заплати на асистенти, сътрудници, експерти, анализи и др."

Така, уважаемий Младенов, колко плащате Вие и колко прави това, извадено от 3946 евро? Прав сте, няма смисъл от още привилегии, но дали е въпрос на вашата съвест, или Ви е продиктувано от баткото?
цитирай
12. анонимен - Браво!
30.01.2008 19:42
И баба ми се усмихва на "това момченце" - днес пише за "отказа" на евродепутата и във в. "Трета възраст":))))
Давай Младенов, сега трябва да спечелиш и детската аудитория:)))
цитирай
13. анонимен - Bravo Nicky!
31.01.2008 22:34
Pozdravleniya Nicky! Ne sum se sumnyavala nikoga che si tova, koeto na delo pokazvash, che si: competenten, talantliv, productiven i doblesten. Bulgarskata politicheska kartina nay-posle se obogati s yarki cvetni tonove, stiga graphica i sivota. Jhelaya na teb uspeh prosvetlenie na onezi, koito vse oshte tursyat cherno-beli petunca, zahstoto razpoznavat samo cherno i byalo. Iska vreme. Derzay!
Surdechno: Elena
цитирай
14. анонимен - Явно от ГЕРБ добре плащат на медиите
03.02.2008 14:38
за да ги отразяват. Браво бате Ники, и във вестник "Политика" са ти публикували постинга. Така е - наближават нови евроизбори, трябва да се харесаш на хората. Щом и в трета възраст те има - айде постарайте се и за сп. "Барби" или "Мики Маус" - това са все пак бъдащите избиратели.
цитирай
15. анонимен - неконвенциален
08.06.2008 14:05
Браво,никакви привилегии...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nmladenov
Категория: Политика
Прочетен: 929417
Постинги: 87
Коментари: 633
Гласове: 1350
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол